Firmy zazwyczaj wykorzystują branding, aby stworzyć spójną markę, która będzie wywoływać odpowiednie emocje. Marketing opiera się w główniej mierze na wykorzystywaniu tego wizerunku do reklamowania usług czy produktów i zdobywania na nie Klientów. Wiele osób zwykle niewłaściwie używa tej terminologii, ponieważ ich znaczenie może być mylące z powodu  powiązań i jedności celu. Znajomość różnic między tymi słowami może znacznie pomóc firmie w rozwoju, ponieważ elementy te pomagają zwiększyć reputację.

Marketing

Marketing to proces który odnosi się do celowych działań reklamowych prowadzonych przez firmę w celu zgromadzenia zaintersowanych kupnem produktu czy usługi. Działania te obejmują formułowanie strategii marketingowych do wykorzystania wraz z dostępnymi zasobami, takimi jak media społecznościowe, telewizja, opakowania i media drukowane. 

Reklama

Reklama to każde płatne działanie firmy, którego celem jest przekonanie potencjalnych lub obecnych konsumentów do zakupu produktu lub usługi. Zazwyczaj reklamy działają za pośrednictwem mediów, takich jak gazety, plakaty, telewizja, radio lub Internet. Reklama obejmuje wiadomość, którą wysyłasz do odbiorców docelowych oraz medium za pośrednictwem którego przekazujesz wiadomość.

Branding

Marką jest wszystko co pomaga zachęcić potencjalnych nabywców do pozostania lojalnym wobec produktu lub firmy takie jak logo, nazwa, kasetony reklamowe, banery czy bildordy. Branding musi być spójny z  funkcjonowaniem wszystkich elementów marki w tym loga czy sloganu. Tworzy związek między ideałami potencjalnego nabywcy a produktem na przykład skojarzenie koloru niebieskiego z niektórymi liniami lotniczymi ze względu na kolor nieba.

Znaczenie brandingu

Branding to ciągły i długofalowy proces tworzenia spójności i funkcjonalnośvci wizerunku całej marki czy firmy. Przemyślany branding może stworzyć wizerunek silnej marki. To właśnie branding sprawia, że klienci przywiązują się do marki i rozpoznają ją po takich elementach jak logo, kolorystyka czy hasło reklamowe. 

Marketing produktu

Marketing produktu ogólnie obejmuje wszystkie komunikaty marketingowe danej firmy w celu promowania określonego produktu czy usługi. Zaczyna się od koncepcji obejmującej badania produktu i rynku oraz określa się w jakim kierunku rozwijany będzie produkt.  Marketing skupia się na działaniach reklamowych, zachęcających Klientów do kupna.  Branding z kolei ustala ogólny wizerunek i to jak będzie postrzegany produkt – czy jest atrakcyjny.

Jak stworzyć silną markę?

Marka i reklama to różne aspekty kompleksowej strategii marketingowej. Firmy korzystają z brandingu, aby stworzyć dla odpowiedni wygląd, odczucia i przesłanie, które zostaną zapamiętane przez konsumentów. Reklamy są wykorzystywane do przekazywania inforamcji o produkcie i jego korzyściach bezpośrednio konsumentom za pośrednictwem różnych mediów.

Silna marka tworzy pozytywny związek między konsumentem a firmą, produktem lub usługą. Branding jest ważny, ponieważ pomaga społeczeństwu zapamiętać firmę i jej produkty. Elementy użyte do stworzenia marki mogą obejmować nazwę, logo, slogan, kolor lub dźwięk, a także przesłanie lub odczucia, które firma chce kojarzyć ze sobą. Opracowanie marki produktu lub usługi pozwala firmie odróżnić ofertę od innych podobnych produktów w tej samej kategorii.

Skuteczne strategie reklamowe

Najlepsza reklama reprezentuje markę opowiadając historię. Ogólnie rzecz biorąc, obejmuje to prezentowanie sympatycznych postaci, które napotykają problem, który można naprawić lub rozwiązać za pomocą produktu lub usługi oferowanej przez firmę. Dobra reklama zawiera wyraźny przekaz i  bezpośrednie wezwanie do działania. 

Jaką wybrać formę reklamy dla mojej firmy?

Terminy marketing, branding i reklama czasami wprowadzają w błąd, ze względu na ich wzajemną łączność. Na przykład reklama może zwiększyć świadomość potencjalnych kupujących na temat konkretnej mark. Podobnie reklama i branding to pojedyncze elementy procesu marketingowego, podczas gdy wszystkie trzy elementy działają jako spójna jednostka w kierunku zwiększenia sprzedaży i poprawy reputacji firmy.